De communicatieboodschap van de klant vertalen naar een aantrekkelijk verhaal waar mensen voor vallen. Dáár gaat het Kwieker om. Door die bril kijken we vaak naar communicatie-uitingen die door anderen zijn gemaakt. En wat we dan vaak zien is dat de klantwens letterlijk wordt vermeld. Meerdere keren per dag zien we posters, flyers, advertenties, folders of wat dan ook waar kreten op staan als ‘Laat je inspireren’ of ‘Laat je verrassen’. Natuurlijk, de klant wil dat de doelgroep bij hem langskomt voor een inspirerend dagje of een verrassende aanbieding. Check. Klant leest wat hij wilde. Doel bereikt. Factureren maar. Maar wérkt het ook? Wij denken van niet. Is het knap? Dat al helemaal niet. Daarvoor word je niet ingeschakeld. Je kunt het ook op een inspirerende of verrassende manier vertellen. Als je “showt” in plaats van “tellt”, dus laat zien dat je inspireert en niet zégt dat je inspireert, is het effect vele malen groter. Dat vergt wat denkwerk en creativiteit. Maar juist dát maakt ons werk het mooiste werk dat er is.