Oeps! Per ongeluk geklikt! Online banners hebben zelden een boodschap die je aanspoort om erop te klikken. Zeker op je smartphone gebeurt het vaak dat een advertentie zich er stiekem even tussen wurmt. Omdat jij te snel bent. Of het ding te langzaam laadt. Of je duim te dik is. Je denkt te scrollen of iets anders aan te raken. En ineens is daar de banner die je naar een plek loodst waar je helemaal niet wil zijn. Nee! Mobiel worden de meeste banners per ongeluk aangeklikt. Daar kun je iets mee. Ikea doet er iets mee. Ikea geeft toe dat online banners vaak hoogst irritant zijn, met een banner die zegt dat onbewust aantikken gewoon gebeurt. “That happens.“ En dat sluit weer mooi aan bij “Where life happens”: wat er zich ook afspeelt in je leven – geboorte, scheiding, goed of slecht: Ikea is er voor je. Ikea leeft met je mee. Wil je op zo’n banner klikken? Misschien niet. Maar de boodschap is verfrissend.