Soms maken we bij Kwieker een klein sprongetje. Als er weer een mooie communicatiestunt voorbij komt, bijvoorbeeld. Als er tóch weer iets nieuws ontdekt wordt om met traditionele media te doen. Als er in het digitale, virtuele en bewegende online geweld iets ouderwets op papier langskomt. Met impact. Zoals deze creatie van communicatiebureau Rothco voor telefonieaanbieder eir.
eir noemt plekken waar je mobiel slecht ontvangst hebt ‘black spots’. Met WiFi Calling is je signaal overal sterk. Hoe breng je deze dienst onder de aandacht? Simpel. Rothco haalde letterlijk alle black spots weg. En verving ze door gekleurde. Daily Mail werkte mee en het creatieve idee liep uit de hand. Oorspronkelijk zou er alleen een advertentie op de achterpagina komen om de gekleurde punten op de voorpagina uit te leggen. Maar uiteindelijk werden álle punten in de héle krant ingekleurd. Een pittige opmaakklus, maar wel eentje die écht een punt maakt.
Gevonden op adweek.com