De meeste copywriters noemen drie voorbeelden. Bijvoorbeeld van producten, diensten of USP’s (‘ongeëvenaarde wegligging, oogstrelend design en uitgebreide extra’s’). Het liefst zo ver mogelijk uit elkaar. Om de breedte aan te geven van het aanbod, de service of de voordelen. Om een fijn leesritme te creëren. Om de lezer snel tot de kern te laten komen. Drie zaken noemen durft echter niet iedere klant. ‘Doe er maar twee bij, want die zijn ook belangrijk.’ Echter, hoe meer zaken je noemt, hoe meer zaken je vergeet. Want waarom niet zeven noemen? Of tien? Elf? Volledigheid maakt teksten stroperig en lezers slaperig. Die zijn namelijk best in staat om tussen de drie gebruikte voorbeelden door te lezen. Die begrijpen heus dat het voorbeelden zijn. Dat er méér is. Alles noemen maakt alles belangrijk. En net zo snel alles onbelangrijk. Al het goede komt in drieën. Durf te kiezen. Anders doet een copywriter het wel voor je. Want die is goed in inleven, schrijven en schrappen.