Een van de mooiste kanten van ons werk is het verhaal van de klant blootleggen. Omdat veel bedrijven volop met vandaag en morgen bezig zijn, vergeten ze wel eens waar ze vandaan komen. Waarom ze de zaak gestart zijn, hoe ze erin staan, waar ze voor staan, wat hun bedrijf uniek maakt. Terwijl ze het wel tegen je kunnen zeggen tijdens een gesprek. Of het soms zelfs in hun naam of al bestaand logo verstopt zit. Maar het echte verhaal bereikt verder geen publiek. En dat terwijl zo’n eigen verhaal een belangrijk element is, omdat je je daarmee kunt onderscheiden van organisaties met dezelfde dienstverlening. In de praktijk praten bedrijven elkaar vaak na (soms letterlijk copy-paste), omdat dat verhaal nu eenmaal zo vertrouwd klinkt. Zonde. Want als je het verhaal van een ander vertelt, waarom zou men dan niet kiezen voor die ander?
Na een kort kennismakingsgesprek begint in onze hoofden het verhaal al vorm te krijgen. Woord voor woord, regel voor regel, streep voor streep, kleur voor kleur. En als we het dan aan de klant vertellen en laten zien bij een vervolgafspraak, herkent die zich er bijna altijd in. Zie het als een creatieve spiegel. Verdraaid, dat is mijn verhaal. Dáár sta ik voor. Dat ben ik! Iedereen heeft een verhaal, maar niet iedereen kan het vertellen. Laat dat maar aan ons over!