Bij HTM staat innovatie centraal. Oké, dat zeggen er meer. Maar HTM doet écht veel om openbaar vervoer schoner, veiliger, efficiënter, comfortabeler en beter te maken. Onder meer door de eigen mensen te laten nadenken over verbeteringen. Tijdens het Prototype Festival presenteren groepjes Innovators hun idee voor het OV van de toekomst. Dit jaar was het de beurt aan trambestuurders en buschauffeurs om met een vinding te komen. In groepjes onderzochten, bedachten en schetsten ze hun idee. Om het vervolgens te pitchen tijdens het festival. Maar omdat dit jaar alles anders was en er niet op een podium voor een volle zaal werd gepresenteerd, deden ze hun pitch in een video van één minuut. En daar mocht Kwieker communicatieteam bij helpen. Wij hoorden de ideeën aan en vertaalden ze naar vier scripts die vervolgens door PushPlay werden geregisseerd, gefilmd, geanimeerd en gemonteerd, met de Innovators als acteurs. Wij maakten ook het logo voor het festival, graphics voor de video’s, ontwierpen en produceerden diverse props en schreven de tekst van de vier voice-overs die door Hi-level werden ingesproken. Vraag, idee, schrijven, filmen en opleveren, allemaal in zeer korte tijd, maar met ongelooflijk veel lol. En een prachtig eindresultaat!