Nog vóór-ie mocht rijden ontspoorde hij al. De beachtram van HTM, tussen Delft en Scheveningen. Eerder hadden wij deze lijn 1 al gekscherend ‘bikinilijn’ genoemd in een social post voor HTM. Maar deze naam kreeg pas echt aandacht toen hij, samen met veel andere taalgrapjes, levensgroot op de beachtram kwam te staan. Kwieker mocht van HTM deze strandexpress van binnen en buiten voorzien van strandsfeer. En dat deden we. Op elke vierkante meter aan de buitenkant een vrolijk strandverhaaltje, aan de binnenkant geluidseffecten, zomerse muziek, stickers en posters. Eén en al strandsfeer. Vol trots presenteerde HTM de beachtram, met wethouder en veel pers. Immers, deze tram voorkomt een hoop files, parkeerproblemen en ander gedoe. Maar daarna ging het los. Er verscheen één tweet. ‘Bikinilijn is seksistisch’. En daar viel iedereen over. Voor we het wisten, was #bikinilijn trending en pikten online fora, nieuwssites, radio, papieren kranten en televisieprogramma’s het op. Zo zagen we “onze” tram langskomen bij Op1 en Oranjezomer. Zoveel aandacht voor één tram: dat hadden we van tevoren niet durven hopen. En! Hij rijdt nog altijd! Met nog altijd onder meer ‘bikinilijn’ goed leesbaar aan de buitenkant. Nu nog stralend strandweer erbij.