Iets kunnen. Dat kunnen we allemaal. De schilder kan ergens verf op aanbrengen. De loodgieter kan bij je thuis lekkage voorkomen of verhelpen. De autodealer kan je helpen aan de vierwieler die bij je past. Maar hoe graag willen ze het allemaal? Niet heel graag, blijkt uit de meeste advertenties, websiteteksten en brochureteksten. ‘Wij kunnen u van dienst zijn…’, bij ons kunt u terecht…’, ‘onze medewerkers kunnen u voorzien van…’. Kunnen. Als copywriter is dat het eerste waar ik de rode pen doorheen haal. Kunnen. Dat kan je concurrent ook. Dóe het liever. Kunnen zaait twijfel. Iedereen kan iets een beetje, maar hoe goed eigenlijk? Kunnen zegt niet zoveel. Stel je niet te vrijblijvend op. Niet: ‘Wij kunnen u adviseren over…’, maar: ‘Wij geven antwoord op al uw vragen.’ Niet: ‘U kunt ons bellen’, maar: ‘Bel ons’. Maak het actief. Zorg dat ze niet om je heen kunnen. Ach, zeg ik het tóch.